News

News

Τρίτη
Ιούνιος, 6

Έλεγχος οχήματος για τεχνική παρακολούθηση

Πολλοί ίσως να έχετε ακούσει τον όρο TSCM (Technical Surveillance Counter Measures, Αντίμετρα Τεχνικής Παρακολούθησης) που συχνά αναφέρεται από ειδικούς του χώρου. Σε αυτό το άρθρο θα κάνουμε μία εισαγωγή στο πως γίνεται ένας έλεγχος TSCM ξεκινώντας από απλές διαδικασίες, και προχωρώντας σε πιο προχωρημένα θέματα. Να τονίσουμε ότι το άρθρο μας είναι εισαγωγικό γιατί όπως θα δείτε υπάρχουν πολλές λεπτομέρειες.

Πηγή: LanceCasey.com

Ο στόχος μας εδώ είναι να έχουμε υψηλή αυτοπεποίθηση στο ότι το όχημα που ελέγξαμε δεν έχει κάποια συσκευή τεχνικής παρακολούθησης όπως εντοπιστές GPS και κοριούς ήχου ή/και εικόνας. Προτού καν ξεκινήσουμε πρέπει να αντιληφθούμε τους κινδύνους του να κάνουμε αυτό τον έλεγχο. Πρώτον, εάν όντως το όχημα μας παρακολουθείται με τεχνικά μέσα, τότε ένας τέτοιος έλεγχος μπορεί να αποκαλύψει σε όποιον μας παρακολουθεί ότι γνωρίζουμε για τη δράση του. Κάτι που ίσως σε κάποιες περιπτώσεις να έχει αρνητικά αποτελέσματα, και ίσως σε αυτές τις περιπτώσεις να είναι καλύτερα απλώς να κινούμαστε με γνώμονα ότι το όχημα παρακολουθείται. Ένας δεύτερος κίνδυνος, είναι το τι θα κάνουμε μετά τον έλεγχο. Είτε ανακαλύψουμε κάποια συσκευή τεχνικής παρακολούθησης, είτε όχι. Το όχημα θα είναι «καθαρό» άρα για να παραμείνει έτσι, πρέπει να βρίσκεται υπό συνεχή επιτήρηση και να σταθμεύει σε ελεγχόμενους από την ασφάλεια μας χώρους.

Πηγή: CesarGaleano.com

Μία λύση που ακολουθούν αρκετές υπηρεσίες και ανεξάρτητα άτομα που ενδιαφέρονται για την ασφάλεια τους, είναι οι περιοδικοί έλεγχοι TSCM. Με αυτό το τρόπο πρώτον έχουν αυξημένη αυτοπεποίθηση στο κατά πόσο το όχημα είναι «καθαρό», και δεύτερον, δε θα εγείρει υποψίες στον εχθρό εάν ανακαλυφθεί κάποιο μέσο παρακολούθησης διότι θα «γνωρίζουν» ότι ήταν μέρος ενός περιοδικού ελέγχου.

Πηγή: iStockPhoto.com

Με αυτά ως δεδομένα, ας ξεκινήσουμε από το πιο απλό σενάριο. Είστε σε ένα ξένο μέρος και ενοικιάζετε ένα όχημα. Προσωπικά, θα σας προτείναμε να υποθέσετε ότι παρακολουθείται πλήρως και απλά να ενεργείτε με αυτό κατά νου. Ωστόσο, εάν θέλετε να κάνετε ένα στοιχειώδη έλεγχο υπό την υπόθεση ότι κάποιος εγκατέστησε τεχνική παρακολούθηση μετά από την ενοικίαση του οχήματος, μπορείτε να ακολουθήσετε τις συμβουλές του πρώην στελέχους της DEVGRU, εν αποστρατεία SEAL, και βετεράνου της NSA, κυρίου Κλιντ Έμερσον από το βιβλίο του «Escape the wolf» που γράφει τα ακόλουθα.


Παρακάτω είναι μερικά κόλπα για να σας βοηθήσουν να εντοπίσετε εγκαταστάσεις τεχνικής παρακολούθησης σε ένα όχημα:

  • Να παρκάρετε το ενοικιασμένο όχημα σας σε χώμα. Παρατηρήστε διαφορές στο μοτίβο του χώματος γύρω από το σημείο των παραθύρων και θυρών. Αυτό θα κάνει ευκολότερη την αναγνώριση πιθανής εισόδου. Είναι δύσκολο για τον εχθρό να αντικαταστήσει τη σκόνη και το χώμα ώστε να μοιάζει φυσικό.
  • Δώστε προσοχή σε λερωμένα σημεία στο καπό και στις άκρες του οχήματος. Οι λερωμένες περιοχές μπορεί να έχουν καθαριστεί για να αφαιρέσουν τα αποτυπώματα του εχθρού.
  • Με καθαρά οχήματα, προσέξτε για κηλίδες, ίχνη χεριών και λεκέδες στα λάστιχα στεγανοποίησης.
  • Να δίνετε μεγάλη προσοχή στη θέση του συνοδηγού. Ένας εκπαιδευμένος σε κρυφή διείσδυση πάντα μπαίνει από σημεία αντίθετα από τη θέση του οδηγού.
  • Εάν έχετε αφαιρέσει τα πατάκια δυσκολεύετε το καθάρισμα για τον εχθρό. Υπολείμματα που του πέφτουν δε μπορούν να πεταχτούν από το πατάκι σε μία σακούλα. Θα πρέπει να πιάνει τα υπολείμματα από το πάτωμα και να τα ξεκολλάει από τη μοκέτα του οχήματος.
  • Να ελέγχετε το χώρο των οργάνων, το στερεοφωνικό, κλιματιστικό, και πλαστικούς αποθηκευτικούς χώρους και σημεία για σημάδια, γρατσουνιές, και κακή τοποθέτηση. Η αφαίρεση των πλαστικών μερών με μεταλλικά κατσαβίδια μπορεί να αφήσει ίχνη πίσω της.
  • Ψάξτε για καλώδια, μόνωση καλωδίων, μέταλλο καλωδίων, και πλαστικά καλωδίων κάτω από τα καθίσματα, στη μοκέτα, και έξω από το όχημα κοντά στα σημεία εισόδου.
  • Αναφορικά με το σημείο στάθμευσης, όσο πιο πολύς κόσμος κινείται, τόσο καλύτερα.

Πηγή: EveryDayShowCar.com

Η παραπάνω ήταν η απλούστερη μορφή ελέγχου TSCM για όχημα που μπορεί να πραγματοποιηθεί από οποιονδήποτε σε πολύ λίγο χρόνο. Τι γίνεται όμως εάν αντιμετωπίζετε ένα πιο σοβαρό εχθρό, με αυξημένες τεχνικές ικανότητες που θέλει να ξέρει όλα όσα γίνονταν εντός του οχήματος σας, και ήδη έχετε λάβει στοιχειώδη μέτρα ασφαλείας όπως να μην έχετε μέσα στο όχημα σας συσκευές κινητού τηλεφώνου με τοποθετημένη μπαταρία, και υποθέτουμε ότι ήδη έχετε ελέγξει και «καθαρίσει» οτιδήποτε άλλο μπαίνει εντός του. Τότε πάμε σε μία πιο εκτενή επιλογή.

Πηγή: TheBugSweepers.com.au

Υπάρχουν αρκετές καλές εταιρίες και κρατικές υπηρεσίες εκεί έξω που κάνουν αυτό που θα περιγράψουμε εδώ. Κατά τη βασική προσέγγιση, το όχημα μεταφέρεται σε ένα ασφαλές χώρο, προστατευμένο από παρακολουθήσεις και γίνεται εκτενής εξωτερικός έλεγχος για όλα όσα αναφέραμε παραπάνω, μαζί με αφαίρεση των κυρίων πλαστικών μερών του για πιο προσεκτικό έλεγχο, και σάρωση εκπομπών του οχήματος για να εντοπιστεί εάν υπάρχει κάποια συσκευή μετάδοσης δεδομένων. Παρακάτω βλέπετε ένα κοριό με κρυμμένο μικρόφωνο και κάρτα SIM για μετάδοση των καταγραφών που ήτο κρυμμένος πίσω από το ντουλαπάκι του συνοδηγού.

Πηγή: MiasTSCM.co.uk

Προχωρώντας σε πιο εκτενή έλεγχο, όλα τα πιθανά μέρη τοποθέτησης τεχνικής παρακολούθησης του οχήματος αφαιρούνται (φώτα, λασπωτήρες, προφυλακτήρες, λάστιχα μόνωσης, μοκέτες, πόρτες, κτλ.) και ελέγχονται ανεξάρτητα. Επίσης, χρησιμοποιούνται εύκαμπτες κάμερες οπτικής ίνας για έλεγχο σε σημεία όπου δεν εύκολη υπάρχει δυνατότητα πρόσβασης, αφαιρούνται όλες οι μπαταρίες του οχήματος και γίνεται σάρωση του για άλλες πηγές ρεύματος, κτλ.

Πηγή: MiasTSCM.co.uk

Να τονίσουμε ότι σε πιο σοβαρούς ελέγχους, το όχημα δεν επιτρέπεται καν να μεταφερθεί στο χώρο ελέγχου. Αντίθετα, μία ομάδα υπό κάλυψη πηγαίνει στο χώρο του οχήματος, συλλέγει στοιχεία από το σημείο όπου βρίσκεται, και έπειτα με μεγάλη προσοχή το μεταφέρει με γερανό στο χώρο ελέγχου. Έτσι, δεν υπάρχει οποιαδήποτε μεταβολή στο όχημα που ίσως να επηρέαζε κάποιο κοριό όπως για παράδειγμα άναμμα του κινητήρα, αύξηση χιλιομέτρων, αλλαγές ταχυτήτων, κτλ. Παρακάτω βλέπετε τα πιο συνηθισμένα σημεία όπου έχουν βρεθεί κρυμμένοι εντοπιστές θέσης GPS σε οχήματα σύμφωνα με τη κατασκευάστρια εταιρία τέτοιων συσκευών GPS Tracker.

Πηγή: Reddit.com (επεξεργασμένη)

Κλείνοντας, παραθέτουμε ένα σύντομο βίντεο δίχως λόγια της εταιρίας Santor που διενεργεί ένα σχετικά καλό έλεγχο αντιπαρακολούθησης TSCM σε ένα όχημα. Λογικά, μετά από αυτή τη σύντομη εισαγωγή μας, ότι βλέπετε θα πρέπει να είναι πλήρως κατανοητό.

Τέλος, όπως αναφέραμε πριν απ’όλα τα υπόλοιπα δεν έχει νόημα να προβούμε σε ένα τέτοιο έλεγχο χωρίς μία ολοκληρωμένη προσέγγιση για το τι θέλουμε να επιτύχουμε. Με απλά λόγια, το να κάνουμε ένα πλήρη έλεγχο TSCM για όχημα και έπειτα να μπαίνουμε με μη ασφαλείς συσκευές κινητής τηλεφωνίας, να αφήνουμε το όχημα σε σημεία δίχως επιτήρηση για μεγάλα διαστήματα, κτλ. δεν έχει καμία πρακτική αξία. Άρα προτού προβείτε σε κάτι τέτοιο σκεφτείτε καλά ποιος είναι ο σκοπός σας. Προσωπικά, θα σας προτείναμε να μην ασχοληθείτε καν με αυτό, και απλώς να ενεργείτε με δεδομένο ότι το όχημα σας παρακολουθείτε πλήρως. Έτσι θα είστε πιο προσεκτικοί που μπορεί να έχει πολλά πλεονεκτήματα και σε άλλους τομείς.

Source link

Αντιπαρακολούθηση
#Έλεγχος #οχήματος #για #τεχνική #παρακολούθηση

Latest articles

Find us on

Latest articles

Related articles

Προσβολή στόχων με έμμεσα πυρά (αποστολή βολής) – commandos.gr...

Για την εκτέλεση παρατηρούμενης έμμεσης βολής ακολουθούνται τα εξής τρία στάδια: Εντοπισμός του στόχου (εξακρίβωση της θέσης του). αίτηση πυρών με...

Σχολή Υποβρύχιων Καταστροφών – commandos.gr – Ειδικές Δυνάμεις

των Περικλή Ζορζοβίλη και Δημήτρη Μανακανάτα, ΠΕΡΙΠΟΛΟΣ Ανοιξη 2006 Από την εποχή της συγκρότησής της, το 1953 μέχρι...

Σχολείο Υποβρυχίων Καταστροφών (ΣΥΚ) – Θέματα για τις Ελληνικές...

Η Ελλάδα εισήλθε στη συμμαχία ΝΑΤΟ στις 18 Φεβρουαρίου 1952 και σύντομα ξεκίνησαν οι συνεκπαιδεύσεις και ανταλλαγή...

Πυρομαχικό SMArt 155 (DM702) – commandos.gr – Ειδικές Δυνάμεις

To SMArt 155 είναι ένα έξυπνο, αυτόνομο και αποτελεσματικό πυρομαχικό Πυροβολικού τύπου «fire and forget», το...

Σωστικά μέσα ιπταμένων – commandos.gr – Ειδικές Δυνάμεις

Ατομικό Σωσίβιο Ιπταμένου LPU – 10/P Φοριέται κάτω από το life jacket, με τους ασκούς στην εξωτε­ρική μεριά...

Στρατιωτική Ελεύθερη Πτώση – commandos.gr – Ειδικές Δυνάμεις

Οι επιχειρήσεις Στρατιωτικής Ελεύθερης Πτώσης χαρακτηρί­ζονται γενικά από πτήσεις πάνω ή δίπλα από τον Αντικειμενικό Σκοπό (ΑΝΣΚ)...