CMV-22B: Το Ναυτικό θέλει τα Osprey ετοιμοπόλεμα έως το 2024, όμως αυτά θα είναι;  

9
Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Μοιραστείτε το άρθρο

Το αμερικανικό Ναυτικό επισπεύδει την προγραμματισμένη για το 2027 απόσυρση των C-2 Greyhound COD (Carrier Onboard Delivery) κατά τρία χρόνια, ευελπιστώντας μέχρι τότε να έχει επιχειρησιακά τα δικά του CMV-22B Osprey. Ήδη το πρώτο αεροσκάφος της ναυτικής έκδοσης αναμένεται να παραδοθεί το οικονομικό έτος 2020 καθώς το πρόγραμμα δοκιμών των διαφορετικών συστημάτων μεταξύ του CMV-22B και των MV-22Β των Πεζοναυτών θα είναι συμπυκνωμένο, υποστηρίζει ο Διευθυντής Αεροπορικού Πολέμου του Κλάδου Επιχειρήσεων (OPNAV N98) Υποναύαρχος Σκοτ Κονν.

Τα αεροσκάφη του Ναυτικού θα ξεχωρίζουν από αυτά των Πεζοναυτών διαθέτοντας διαφορετικό σύστημα καυσίμου για μεγαλύτερη ακτίνα δράσης, βελτιωμένο ασύρματο HF μακράς εμβέλειας και σύστημα μεγαφώνων (public address system) στο πίσω μέρος της καμπίνας. Σημειωτέον ότι ορισμένες πηγές αναφέρουν πως οι αποστολές των βελτιωμένων Osprey δεν αποκλείεται να περιλαμβάνουν την ανάκτηση προσωπικού και ειδικές επιχειρήσεις.

Σύμφωνα με τον Υποναύαρχο Κονν, μετά την αρχική επιχειρησιακή ικανότητα (IOC) το Ναυτικό θα μπορεί να αναπτύξει τα πρώτα τρία Osprey το 2021 καθώς η εκπαίδευση του προσωπικού που θα πετά και θα συντηρεί τα νέα αεροσκάφη «τρέχει» όσο πιο γρήγορα γίνεται. Τα πληρώματα του Ναυτικού θα μάθουν τα πάντα για τον τύπο στην εκπαιδευτική Μοίρα (Marine Medium Tiltrotor Training Squadron) των Πεζοναυτών VMMT-204, στο MCAS New River της Β. Καρολίνας.

Στην ίδια βάση εκπαιδεύονται και τα πληρώματα αέρος/εδάφους των Ιαπωνικών Δυνάμεων Αυτοάμυνας που θα επιχειρούν με Osprey. Ο λόγος πίσω από αυτή την σπουδή του Ναυτικού είναι ότι «τα C-2A είναι 30 χρονών και από πλευράς επιχειρησιακής διαθεσιμότητας δεν είναι πουθενά όπου τα θέλουμε να είναι» λέει χαρακτηριστικά ο Υποναύαρχος Κονν.

Τα αεροσκάφη COD είναι αληθινή «γραμμή ζωής» για τα αεροπλανοφόρα εν πλω. Μεταφέρουν προσωπικό και κρίσιμα υλικά/εφόδια, ανταλλακτικά που θα επιτρέψουν την συνέχιση των αεροπορικών επιχειρήσεων με τον ίδιο ρυθμό, παραλαμβάνουν ασθενείς και αδειούχους, φέρνουν ταχυδρομείο και ό,τι άλλο μπορεί να φανταστεί κανείς.

Παρά τα προβλήματα που αντιμετωπίζει τα τελευταία χρόνια ο στόλος των C-2A, τα συγκεκριμένα αεροπλάνα έχουν να επιδείξουν ένα εντυπωσιακό ρεκόρ ασφαλείας πτήσεων –με εξαίρεση την συντριβή ενός COD του Det. 5 της Μοίρας VRC-30 (Fleet Logistics Support Squadron) ‘Providers’ στην Θάλασσα των Φιλιππίνων τον Νοέμβριο του 2017 με ένδεκα επιβάτες και πλήρωμα. Οκτώ διασώθηκαν αλλά τρείς χάθηκαν μαζί με το αεροσκάφος.

Η επιλογή των Osprey για την αντικατάσταση των C-2 έχει δημιουργήσει πολλά ερωτηματικά. Οι σκεπτικιστές στους κόλπους του Ναυτικού ανησυχούν για την δυνατότητα μεταφοράς ογκωδών φορτίων, όπως π.χ εφεδρικούς κινητήρες για άλλους τύπους αεροσκαφών, καθώς πιλότοι COD επισημαίνουν ότι το CMV-22B «δεν έχει αρκετό χώρο εσωτερικά για κάτι τέτοιο».

Επίσης, η έλλειψη συμπίεσης στην καμπίνα του CMV-22B περιορίζει την επιχειρησιακή οροφή του, ιδίως όταν μεταφέρει προσωπικό. Χωρίς συμπίεση όμως το Osprey δεν θα μπορεί να αποφύγει τον καιρό και αυτό εγκυμονεί προβλήματα στον ανεφοδιασμό του εν πτήσει. Τα C-2A απλώς πετούν πάνω από τις καταιγίδες χωρίς να είναι αναγκασμένα να κάνουν κύκλους ή να ρισκάρουν να περάσουν μέσα από τον καιρό για να φθάσουν στο αεροπλανοφόρο.

Η επαναστατική σχεδίαση των ελίκων του Osprey σε ένα πολυσύχναστο κατάστρωμα πτήσεων αεροπλανοφόρου είναι ένα ακόμα ζήτημα. Κατά την διάρκεια δοκιμών που πραγματοποίησαν το 2016 οι Πεζοναύτες στο USS Carl Vinson (CVN-70) με τέσσερα MV-22B, το Ναυτικό ανακάλυψε ότι ο χρόνος επανεξυπηρέτησης (turn-around) των αεροσκαφών tilt-rotor ίσως να είναι μεγαλύτερος, επηρεάζοντας μάλιστα λόγω του χώρου που καταλαμβάνουν τον ρυθμό των ταυτόχρονων απονηώσεων/ανακτήσεων και άλλες δραστηριότητες.

Με τις πτέρυγες και τα στροφεία διπλωμένα οι κινητήρες του Osprey δεν λειτουργούν, καθιστώντας έτσι αδύνατη την μετάβασή του αυτόνομα στο χώρο στάθμευσης –τα C-2 μετά την προσνήωσή τους διπλώνουν τις πτέρυγες και τροχοδρομούν στην άκρη για να ελευθερωθεί το κατάστρωμα πτήσεων. Στις δοκιμές στο USS Carl Vinson, η μέθοδος της φόρτωσης/εκφόρτωσης επιτόπου των tilt-rotors σε μία εκ των δύο προβλεπόμενων θέσεων στο κατάστρωμα απεδείχθη ότι εμπόδιζε τις προσνηώσεις άλλων αεροσκαφών.

Αλέξανδρος Θεολόγου

 

Μοιραστείτε το άρθρο

Το βρήκαμε στο ptisidiastima.com

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.