Πώς ο κορωνοϊός επηρέασε τη ναυπηγική βιομηχανία στην Ευρώπη

1
Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Μοιραστείτε το άρθρο

Με το επίκεντρο της επιδημίας του Covid-19 να έχει μετακινηθεί από την Ασία στην Ευρώπη (σύμφωνα και με επίσημα στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας) μεγάλοι ναυπηγικοί οίκοι στην Παλαιά Ήπειρο δείχνουν να επηρεάζονται σε σημαντικό βαθμό για τα προγράμματα που “τρέχουν” αλλά και για ίδιο το μέλλον τους.


Fincantieri – αναστολή εργασιών για δύο εβδομάδες
Στις 13 Μαρτίου ο μεγάλος ναυπηγικός οίκος ανακοίνωσε πως εξαιτίας της καταστάσεως ανάγκης στην οποία εισήλθε η χώρα λόγω του κορωνοϊού αποφάσισε το κλείσιμο των εγκαταστάσεων παραγωγής για περίοδο δύο εβδομάδων, από τις 16 ως τις 29 Μαρτίου. Η απόφαση ελήφθη από τη διοίκηση μετά τα μέτρα που ανακοίνωσε η κυβέρνηση και ύστερα από έκκληση των εργατικών σωματείων για την προστασία των εργαζομένων. Οι 14 ημέρες που επιβάλλονται από την κυβέρνηση θεωρούνται το ελάχιστο δυνατό διάστημα για την προστασία των εργαζομένων και των συνεργαζόμενων βιομηχανιών από τη διάδοση του ιού και δεν αναμένεται να επηρρεάσει την ιδιαίτερα την παραγωγή επιτρέποντας στην εταιρία να τηρήσει τα χρονοδιαγράμματα παραδόσεων προς τους πελάτες της και να συνεχίσει το έργο της με ασφάλεια και αυτοπεποίθηση.

Μετά τη Fincantieri ο κορωνοϊός χτυπά και τη Leonardo – αναστέλλονται παραδόσεις ελικοπτέρων

Ωστόσο, η ανακοίνωση έχει μάλλον έναν αέρα κίβδηλης αισιοδοξίας γιατί 14 ημέρες παραγωγής μπορεί να μην εκτροχιάζουν τα χρονοδιαγράμματα αλλά είναι αρκετές για να τα πάνε πίσω. Το τελευταίο πλοίο που καθελκύστηκε στα ναυπηγεία La Spezia στις 28 Φεβρουαρίου ήταν το ” Al Zubarah”, η πρώτη κορβέτα αντιαεροπορικού πολέμου για το ναυτικό του Κατάρ, ενώ το επόμενο θα ήταν το περιπολικό ανοιχτής θαλάσσης “Francesco Morosini” που επρόκειτο να παραδοθεί στα τέλη Μαρτίου. Οι οριστικές παραδόσεις αυτών των πλοίων και άλλων που βρίσκονται σε άλλο στάδιο κατασκευής θα αναβληθούν προς το παρόν.


Navantia – μείωση των δραστηριοτήτων στο ελάχιστο δυνατό
Τα ισπανικά ναυπηγεία έλαβαν “εξαιρετικά μέτρα” για την προστασία από τον ιό μειώνοντας την ένταση των εργασιών στο ελάχιστο δυνατό των δραστηριοτήτων εντός των εγακταστάσεων. Αν και οι εργασίες δεν έχουν σταματήσει εντελώς.

Συγκεκριμένα, για το διάστημα από τις 16 Μαρτίου και μέχρι νεωτέρας εκτελούνται οι εργασίες που θεωρούνται ως απολύτως απαραίτητες με το προσωπικό να έρχεται σε επαφή μόνον για όσο χρειάζεται και κάτω από αυστηρά μέτρα υγειονομικού ελέγχου, όπως καθορίστηκαν από την κυβέρνηση και τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας. Για όσο προσωπικό δεν απαιτείται η φυσική του παρουσία, θα εργάζεται από το σπίτι. Ειδικές επιτροπές θα εξετάζουν την απόδοση και τα προβλήματα των εργαζομένων σε κάθε τμήμα και μία ακόμα θα καταγράφει τις εξελίξεις και θα ενημερώνει το γενικό σύστημα υγιεινής ασφαλείας.

Τα ναυπηγικά προγράμματα της Navantia αναμένεται να επηρεαστούν. Αυτή τη στιγμή, σε εξέλιξη βρίσκεται η ναυπήγηση τεσσάρων υποβρυχίων τύπου S-80 (η ναυπήγηση των οποίων ξεκίνησε το 2007), το ΠΓΥ “Stalwart” για το ναυτικό της Αυστραλίας που κανονικά θα ολοκληρωθεί τον επόμενο μήνα, η πρώτη φρεγάτα κλάσης F-110 και η πρώτη κορβέτα κλάσης Avante 2200 για το Σαουδαραβικό ναυτικό.


Naval Group – προτεραιότητα τα πυρηνικά υποβρύχια
Από τις 16 Μαρτίου η γαλλική εταιρία εφάρμοσε έκτακτα μέτρα για την προστασία της υγείας των εργαζομένων και όσων συνεργάζονται με αυτούς. Παρόλα αυτά, μέχρι στιγμής η εργασία συνεχίζεται κανονικά. Ωστόσο, από την επομένη κι όλας μετά την ανακοίνωση πιο δραστικών μέτρων από τον Γάλλο πρόεδρο, η εταιρία αναθεώρησε τις κινήσεις της μειώνοντας τις δραστηριότητές της στο ελάχιστο και δηλώνοντας πως θα εξυπηρετούσε στο εξής κατά προτεραιότητα τα προγράμματα πυρηνικής αποτροπής της Γαλλίας. Τα τελευταία αφορούν στα πυρηνικά υποβρύχια κλάσης “Le Triomphant” και “Rubis” και στο αεροπλανοφόρο “Charles de Gaulle”.

Ο κορωνοϊός πλήττει το πρόγραμμα των φρεγατών FREMM, αναστέλλει τις εργασίες η Fincantieri

Η τελευταία οδηγία θέτει εν αμφιβόλω το πρόγραμμα ναυπηγήσεων και δοκιμών άλλων πλοίων. Μεταξύ τους η φρεγάτα “Alsace”, το τελευταίο μεγάλο πλοίο που καθελκύστηκε από τα ναυπηγεία του Λοριάν και πρώτο της κλάσης FREMM DA (αντιαεροπορική έκδοση της κλάσης) για το γαλλικό ναυτικό. Αυτό έγινε ένα χρόνο περίπου πριν, τον Απρίλιο του 2019. Το αδελφό πλοίο, “Loraine ” επρόκειτο να καθελκυστεί στους επόμενους μήνες. Σε δύσκολη κατάσταση λόγω των εξελίξεων θα βρεθεί και το πρόγραμμα FDI, το μέταλλο για την πρώτη φρεγάτα του τύπου [email protected], “Amiral Ronarc’h”, κόπηκε τον Οκτώβριο. Στο μεταξύ, στις εγκαταστάσεις στο Χερβούργο, το πρώτο υποβρύχιο κλάσης “Suffren” πρόκειται σύντομα να ξεκινήσει δοκιμές, ενώ το δεύτερο θα ακολουθούσε καθελκυζόμενο το 2021.

Η κατάσταση είναι ρευστή και τα δεδομένα αλλάζουν μέρα με τη μέρα. Ο εκπρόσωπος της εταιρίας παραδέχτηκε πως θα υπάρχει κάποιο αντίκτυπο αλλά απέφυγε να γίνει συγκεκριμένος καθώς κανείς δεν γνωρίζει πόσο ακόμα θα διαρκέσει ο αποκλεισμός.


Damen – κανονικά συνεχίζεται η παραγωγή
Εκπρόσωπος των ολλανδικών ναυπηγείων απάντησε πως η εργασίες στα διάφορα προγράμματα συνεχίζονται κανονικά αφού η εταιρία έλαβε όλα τα ενδεδειγμένα από την κυβέρνηση και το βασιλικό ολλανδικό ινστιτούτο υγείας και ασφάλειας που εφαρμόζονται πανεθνικά. Η ολλανδική εταιρία έχει πολλά τρέχοντα προγράμματα αυτό το διάστημα με διεθνείς κυρίως πελάτες και συνεχίζει τηρώντας με προσοχή τις οδηγίες ασφαλείας ενώ είναι έτοιμη να αναθεωρήσει τα μέτρα της ανά πάσα στιγμή.

Saab Kockums – κανονικά συνεχίζεται το πρόγραμμα υποβρυχίων
Η σουηδική εταιρία Saab Kockums αναφέρθηκε στο πρόγραμμα ναυπήγησης νέων υποβρυχίων Α-26 λέγοντας πως έχουν ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα και πως οι εργασίες εκτελούνται κανονικά στο ναυπηγείο στην Karlskrona. Η διοίκηση παρακολουθεί τις εξελίξεις με προσοχή και τηρεί τις οδηγίες από την κυβέρνηση.

“Αν συμφωνούμε ότι βρισκόμαστε σε πόλεμο εναντίον του κορωνοιού, χρειαζόμαστε πολεμική προπαρασκευή και πολεμική οικονομία”

TKMS – “ουδέν νεώτερον εκ του μετώπου”
Καμία πληροφορία δεν υφίσταται για την κατάσταση στα γερμανικά ναυπηγεία ThyssenKrupp σχετικά με μέτρα κατά του κορωνοϊού. Τα ναυπηγεία, που είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αμυντική βιομηχανία της Γερμανίας μετά την Rheinmetall, έχουν πολλά προγράμματα κυρίως σε διεθνές επίπεδο εν εξελίξει.

Πόσο θα επηρεάσει τα εξοπλιστικά προγράμματα της Ελλάδος ο κορωνοϊός; Τι θα απογίνει με τον εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ200ΗΝ, τις τορπίλες, τα MH-60R, τις [email protected];

Πηγή

Μοιραστείτε το άρθρο

Το βρήκαμε στο ptisidiastima.com

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.